Permisul de munca de tip B

UPDATE: De la 1 ianuarie 2014, permisul de munca nu mai este necesar pentru romani. Pentru a munci cu contract de munca, trebuie sa va gasiti un angajator.

 

Permisul de munca de tip B se acorda in urmatoarele cazuri:

– aveti o meserie aflata pe „lista rosie” (lista sectoarelor de activitate in care este o lipsa acuta de personal)

– partenerul de viata (sot, concubin) munceste deja legal in Belgia, sub orice forma

Acest tip de permis de munca se acorda pentru o perioada de un an pentru un anume angajator si este solicitat de catre angajator. Pentru a putea fi obtinut, trebuie ca mariajul sau concubinajul sa fie inregistrate legal in Belgia.

Dupa 5 ani de permis temporar de munca, se primeste cel permanent.

7 comentarii to “Permisul de munca de tip B”

  1. buna seara! as vrea sa stiu ce pot face sa lucrez legal in Belgia! am o varsta (53) si sunt aici de 2 ani (in dec.) si sunt in concubinaj legal de cand am venit, dar din mai a.c.sunt inregistrata si la Starea Civila! As vrea sa stiu ce pot face ca sa pot lucra legal, sau ce pot face (drepturi am) ca sa pot obtine somaj daca actele au fost facute la Mutua pentru ca el e pensionat medical, iar eu sunt „fara venit” si el primea pt mine o suna..pana in 300 euro/luna, iar de cand a oficializat concubinajul din mai a.c. el e sef (cap) de familie…iar eu vreau sa am banii mei pentru a nu depinde de el! Am inteles ca in alocatia familiara este trecuta fiica! in acest caz, eu ce pot face si unde ma pot adresa?!! va multumesc, si va rog sa-mi raspundeti pe mail-ul personal! (nu public va rog!)
    PS: sunt inscrisa la scoala pentru lb. franceza in al 2-lea an!

  2. As Dori sa va întreb cevacatre imi trebuie pentru sa primesc sedere definitiva in belgia

  3. Buna ziua
    As vrea sa lucrez in sistemul Uber si as vrea sa stiu cum sa procedez.
    Mentionez ca soția deja lucreaza si are si contract de închiriere pt o casa.
    Stiu ca trebuie obținut nr de tva pt activități independente dar mentionez ca am carte de identitate de romania si as vrea sa incep demersurile pt serviciile de închiriere masina cu sofer.
    Mentionez ca am posibilitatea de a achiziționa o masina pt standardele Unde.
    Intrebarea mea este cum trebuie să procedez…de unde sa incep…Si daca exista o firmă sau persoana specializată prin care eu sa obtin aceste servicii

  4. BUNA SEARA , LUCREZ LA O FIRMA DE CURATENIE DE 1 LUNA SI 2 SAPTAMANI SI FIRMA LA CARE LUCREZ DEJA M-A INREGISTRAT LA USM SI MI-A VENIT FACTURA CA VA TREBUI SA PLATESC 738 DE EURO PANA IN IULIE INSA EU INTRE TIMP M-AM RAZGANDIT SI AS VREA SA MA INTORC IN ROMANIA ..INTREBAREA MEA ESTE DACA SUNT OBLIGATA SA PLATESC ACESTI 700 DE EURO PT UN TRIMESTRU , DESI EU NU AM LUCRAT DECAT 1 LUNA SI JUMATATE ? EXISTA VREO SANSA SA SE CALCULEZE SI SA PLATESC DOAR PT 1 LUNA SI JUMATATE?

Lasă un comentariu