Inchirierea unui apartament

Pentru a beneficia de un numar national belgian si a putea indeplini toate formalitatile administrative, existenta unei locuinte legale este o conditie de neocolit.

In cazul in care dispuneti de economii care va permit sa va inchiriati un apartament / studio (=garsoniera) pe cont prorpiu, cea mai buna varianta este de a merge pe strada, in zona in care ati vrea sa locuiti, si sa cautati anunturile postate de proprietari pe usile cladirilor. Daca apelati la agentii imobiliare trebuie sa stiti ca acestea vor cere sa prezentati dovezi precum ca aveti venituri lunare de cel putin trei ori mai mari fata de cuantumul chiriei.

Indiferent de solutia aleasa, constituirea unei garantii locative intr-un cont bancar este obligatorie. Acest cont se deschide in numele ambilor, proprietar si chirias, cu clauza speciala care prevede ca nu poate fi atins decat cu ambele semnaturi. Garantia reprezinta de obicei cuantum a 2 sau 3 luni de chirie si se recupereaza integral plus dobanda la expirarea contractului, daca nu au fost provocate daune spatiului locativ.

Contractul de inchiriere legal (cel care poate fi inregistrat si la Ministerul de Finante) este pe o perioada minima de 3 ani, cu prelungire automata la 9, daca nu este reziliat cu 3 luni inainte de expirare. Tot legal, chiria se indexeaza anual cu un indice calculat oficial.

Neoficial, pot fi constituite contracte de inchiriere si pentru un an.

Indiferent de situatie, numele dumneavoastra trebuie sa apara pe cutia postala si in dreptul soneriei. Se accepta si varianta unei hartii lipite cu banda adeziva.

Etichete:

52 comentarii to “Inchirierea unui apartament”

  1. Am o rugaminte, e mai bine sa inchiriez in afara Bruxellului sau chiar in oras. Tu cit platesti chiria si ce spatiu ai, si cit te duc celelalte cheltuieli: apa, gaze, electricitate, etc., sa imi fac si eu o idee. Ce recomanzi? Multumesc mult!

    • depinde unde vei lucra…
      chiriile variaza de la zona la zona. pentru un apartament cu o camera se invarte intre 450 si 650 pe luna. apoi restul cheltuielilor depind de companiile furnizoare alese.
      cel mai ieftin abonament de net e undeva la 30 euro pe luna, dar daca imparti casa cu mai multi se imparte si aceasta cheltuiala. la fel cu celelalte… curent+gaz cam 80 de euro pe luna. apa si caldura pot fi cheltuieli comune pentru toata cladirea (nu doar apartamentul tau) sau separate. sunt foarte multe variabile.

  2. multumesc mult belgianca! cum iti inchipui sunt cam stresat din cauza necunoscutului. sa vedem cite cucuie o sa capat!

  3. am si eu cateva intrebari 😀 am 18 ani si vin din spania..Am o luna de cand am ajuns in belgia(Keerbergen , pe langa amberes) si din cate vad romanii numai probleme avem pe aici. Prietenul meu este spaniol.. si stam la niste prieteni dar nu putem pune adresa noastra aici pentru ca sunt cu divortul si nu este posibil. Deci la toate agentiile imi cer un contract de munca .. dar nu pot lucra pana ce nu am o casa. Nu stiu ce sa mai fac merg toata ziua pe drumuri dar nu reusesc nimic. Prietenul meu are un contract de 3 luni ca om de servici si ii spun ca nu este posibil pentru ca durata contractului e prea mica. Ce asi putea face.. nu vreau sa ma intorc inapoi in spania pentru ca este foarte rau. Asi dori ca cineva sa ma ajute cu ce ar putea informatii.. sau unde asi putea pune adresa mea.. O firma romana ma iau la munca doar daca am o adresa pentru a avea numarul national.. Va multumesc.

    • Buna Alexandra. Ideal ar fi sa cauti un apartament, dar nu printr-o agentie. Pur si simplu sa suni la anunturile pe care le vezi lipite pe cladiri, fara sigla unei agentii. De obicei particularii nu cer contracte de munca. Multa bafta!

  4. si eu sunt interesata de inchirierea unui apartament sau flat pana pe 1 decembrie ,credeti ca voi reusi?
    va rog daca se poate sa ma ajutati daca gasiti cv in koekelberg zona basilicii ptr ca acum stau cu cineva in aceasta comuna dar tre sa ma mut urgent ,multumesc

  5. asi putea ssa te ajut eu cu o camera

  6. caut garsoniera de inchiriat in belgia

  7. par interesa si pe mine ceva de inchiriat mai micuti in in waregem sau apropiere ceva saituri ca acuma am o casa luata pe 3 luni de la o agetie cu optiune de prelungire casa cu 2 dormitoare living si bucatarie petru 1 persoana e mare 600e chiria si utilitati ajung la 900e vara si earna sar de miee si salaru in mina am 1200e si nu ai cu ce te descurca si mar interesa ceva mai mici stiti preturi mai mici prin zona is dispus sa dau 500e cu tot cu utilitati ajutatima si pe mine !!

  8. Buna. Mie nu imi este clar: contractul „neoficial” pe 1 an (sau o alta perioada mai scurta) este acceptat de autoritati? Adica pe baza lui poti obtine numarul national si poti indeplini toate formalitatile administrative?

    PS: Multumesc pentru tot ce faci, iti urmaresc si blogul personal; in mod paradoxal, sunt foarte putine resurse de acest fel pe internet, avand in vedere numarul masiv al romanilor stabiliti pe alte meleaguri.

    • Nu e chiar neoficial pe un an. 🙂 Da, poti sa-ti faci acte cu el. Ideea e ca depinde de Comuna si de functionarul peste care dai. Nu te da batuta, insista.

      Mersi de aprecieri. Fac si eu ce pot in masura timpului disponibil.

  9. BUNA. lucrez an spania si situatia aici se strica pe zi ce trece,lucrez an constructi ca si autonom,dar raman fara lucrari si ma gandeam sa ancerc an belgia dar am auzit ca ti se impune o gramada de conditii,cu limba am cunostinte de engleza. dar vream sa stiu daca as putea gasi de munca contand cu,ma pricep an meseria asta si lucrez de 15anii.va multumesc

  10. Salut. stie cineva daca se percepe TVA la chirie in Belgia?

  11. buna. am o matusa an belgia care are inchiriata o casa cu 3 camere,ne poate lua in spatiu iei,suntem o familie de 3 membri la sotie ea spune ca ai poate gasi de lucru dupa ce anvata un pic limba,dar nu este sigura daca putem sta toata familia,este ilegal sa ne ducem totii

  12. cum pot inchiria mai usor un apartament in Belgia….lucrez de aproape 3 ani aici cu un contrac in Romania apoi cu unu in Polonia….lucrez aici in delegatie chipurile….detin A1 si limosa….dar cu hartiile de la munca e mai greu

  13. ceva schimbari acum ca suntem in 2014 si nu mai sunt atatea restrictii?

  14. da teoretic da !! dar restrictiile tot vor fi si vor urma destule ..nu cred ca se v-a schimba ceva incepind cu anu asta ….(poate gresesc eu) DOAMNE AJUTA

  15. Buna,as dori sa te intreb daca putem sta 6 persoane intr-o casa sau apartament cu chirie?Este cumva ilegal?Si te-as ruga sa-mi spui cum putem proceda?Noi vrem sa lucram acolo,si sa stam toti intr-o locuinta ca sa putem imparti chiria si utilitatile.Multumim mult mult.

  16. Imi poti da un nr de telefon sa vbm?

  17. buna ziua , sunt inginer , am primit un contract de munca in Belgia , Bruxelles , contract pe 2 ani , cu posibilitati de prelungire si trebuie sa ma prezint la locul de munca luni 05.01.2015 . Nu am inca locuinta si nu stiu unde o sa gasesc . M-am uitat peste anunturi . Eu incerc sa ajung mai devreme de 05 .01 . Imi poti da ceva sfaturi pt a gasi un apartament cat mai repede? Multumesc

    • Immoweb. Sau mergand pe strada in zona in care vrei sa locuiesti si uitandu-te dupa anunturi in geamuri.

      • Nu este cam scurt timpul , avand in vedere ca vin sarbatorile de iarna ? Nu stiu cum se lucreaza acolo si nici nu cunosc obiceiurile ( la noi nu se mai lucreaza cu doua saptamani inainte si doua dupa )

      • cine doreste sa-si inchirieze apartamentul, o sa va raspunda la telefon. Pana la urma e interesul lor sa faca bani. Nu are legatura cu autoritatile locale.

      • mai am o intrebare , daca nu deranjez. Imi trebuie cont in banca , ca sa pot inchiria o locuinta ? si daca , da , cum pot face , daca nu am o adresa in Bruxelles

      • Nu va trebuie cont in banca in Belgia. Dar un cont din care sa faceti viramentul pt chirie tot va trebuie. Zic eu.
        Conditiile in general sunt puse de proprietar.

  18. Cum as putea închiria un aparlament daca eu nu am actele oficiale în belgia .Rog răspuns

  19. Buna.numele meu este loryan locuiesc in provincia antwerpen mai exact in zona wuustwezel de aproape 6 ani cu buletin belgian cu contract de munca etc..si tot nu reusesc sa inchiriez o casa,nu inteleg de ce agentiile nu doresc sa dau case la romani am completat zeci de formulare la agenti si tot degeaba..va rog cine ma poate ajuta cu un sfat sau ce ar trebui sa mai fac..va multumesc

  20. Exista vreo solutie prin care sa inchiriez o locuinta si sa imi dau copiii la gradinita, in conditiile in care nu platesc impozite in Belgia, ci in Romania, iar contractul in baza caruia imi defasor activitatea in Belgia este clasificat si practic nu poate fi prezentat pe nicaieri?

    • Vizitati cateva gradinite si vedeti ce conditii trebuie sa indepliniti.Daca sunt din acelea cu taxa nu vad de ce nu ati putea inscrie copii la gradinita. In ce priveste inchirierea asta depinde cum va intelegeti cu proprietarul sau agentia imobiliara.

  21. Buna Doresc si eu sa ma ajute cineva ptr a lucra independent in belgia ce acte trebuie sa am in belgia ?care este solutia? multumesc si mar interesa preturile la inchirieri de localuri comerciale ptr sediul de firma ??etc. merci

  22. Buna am si eu o intrebare… Stau cu chorie dar Raman fara loc de munca se poate sa stau pe garantie?

  23. Ma bucur enorm de mult ca e cineva care chiar iti poate da o mana de ajutor

  24. Ma bucur enorm de mult ca e cineva care chiar iti poate da o mana de ajutor . Numele meu este Marius doresc sa inchiriez si eu camera I roeselare tel 2465641549

  25. Buna, si eu as dori sa-mi gasesc chirie in Sankt Vith , cum as putea, tot am publicat anunturi pe net, dar nu ma contacteaza nimeni. Adresa mea mariana.lascau@yahoo.com

  26. Buna … Vreau sa intreb daca sunt obligata sa inchiriez un apartament cu doua dormitoare , sau pot lua unul si cu un singur dormitor, in conditiile in care locuiesc doar eu si baiatul meu de 11 ani ? Stii ceva despre asta ? Ma obliga legile din Belgia sa fac intr-un fel anume ?

  27. caut o chirie zona bruxel cine ma poate ajuta

Lasă un răspuns

