Declaratii contabile

In cazul in care sunteti independent, indicat este sa aveti si un contabil. Daca totusi vi se pare ca aveti o contabilitate simpla sau doar vreti sa va asigurati ca declaratiile va sunt depuse la timp, trebuie sa stiti ca trimestrial trebuie sa va inaintati Declaratia de TVA. Depunerea se face on-line pana pe data de 20 a primei luni din trimestrul urmator. In cazul in care aveti de platit TVA pentru activitatile facturate, plata se face imediat ce ati depus declaratia. Mai exista si varianta platii anticipate.

In fiecare an trebuie sa depuneti Declaratia de venit pentru anul precedent, care stabileste si cota de impozit ce trebuie platita. De preferat, si acesta declaratie se face on-line.

32 comentarii to “Declaratii contabile”

  1. eu cum pot sa aflu daca contabilul meu depune aceste declaratii la timp?

  2. vreau sa stiu exact cit este impzitul pe venit si ca exemplu ce impozit se plateste la suma de 60000 euro?????????????

    • impozitul pe venit creste procentual in functie de venit. depinde si de deduceri, persoane aflate in intretinere. la suma pe care ati enuntat-o dumneavoastra, se duce cam la 25.000€

      • va multumesc pentru raspuns,am o fata in intretinere,dar venitul total este impreuna cu un ajutor pentru care facturez,de accea sunt foarte suparata eu fiind independent principal sunt obligta sa platesc impozitul total iar edantul meu nu depune declaratia si de mpozit am facut reclamatie la FINANTE SI ASTEPT UN RASPUNS,oricum mi,ati confirmat ce mi,au spus cei de la finante

        s

  3. buna ziua,as vrea sa ma sfatuiti care ar fi pasi de urmat daca as vrea sa plec in tara si sa las totul in regula aici
    eu fiind edant,va multumesc

    • In primul rand, sa nu aveti datorii. Apoi sa mergeti la firma unde platiti legile sociale si sa declarati ca v-ati intrerupt activitatea. Si sa opriti si mutualitatea.
      nu uitati sa anuntati si la comuna ca parasiti Belgia.

  4. la 4 persoane inintretinere sotia si 3 copii sub 6 ani la un venit de 60000 de euro a mi puteti spune cu aproximatie cam cat procentual ar trebui sa platesc impozit

    • Draga doamna sau domnule Cazacu, nu, nu va pot spune. Calculul e aproximativ. Contabilul dumneavoastra e cel mai in masura sa va spuna. Daca aveti dubii, va recomand sa mergeti la Ministerul de Finante si sa consultati un functionar. Va poate explica in detaliu si va poate face o simulare.

  5. Buna ziua doamna, am nevoie de sfatul dumneavoastră . Soțul meu si tatăl lui (socrul ) au fost aidants anul trecut , primele doua trimestre la un independent, domnul M. B. (Nu vreau sa ii dau numele ca nu e frumos) . Pentru declarația de venit pe care o facem anul acesta, pe anul trecut , contabila noastră ne-a cerut sa aducem de la dumnealui fisele de salariu ( fiches de rémunération) . Am sunat la contabilul donului M.B , m- a dus cu vorba vre-o 3 saptamâni , iar astăzi când am sunat am vorbit cu o doamna , romanaca care mi-a spus ca nu ne da noua nimic , ca nu avem dreptul sa ii cerem noi nimic si ca fișele care ne trebuiesc noua i le va trimite domnului M.B , după ce va face declarația acestuia pe anul trecut. Noi am pierdut legătura cu acest domn , când s-a terminat colaborarea s-a făcut dispărut pentru ca avea sa ne mai dea niște bani si nu ne-a mai răspuns la telefon. Contabila nu a vrut sa ne dea nici o informație despre unde i-l putem găsi (si înțeleg ca nu are voie) dar acest domn mai mult ca sigur nu o sa se pună in contact cu noi sa ne dea ce avem nevoie . Ce am putea face pe cale legală? Pentru ca timpul trece si trebuie sa depunem si noi declarația de venit . Știm unde stătea dar nu vrem sa ajungem sa mergem peste el acasa. Si vreau a va întreb si dacă este adevărat ca dacă ești aidant la un independent nu poți sa ceri nimic de la contabilul lui despre situația ta , decât sa aștepți după independent sa îți dea ce ai nevoie?
    Mulțumesc anticipat , Mihaela

    • In primul rand dumneavoastra ar fi trebuit sa aveti copii dupa acele documente. Sau, daca s-a facut virament bancar, sa aveti extrasele de cont.
      Nu stiu cum altfel le puteti recupera…
      Puteti face declaratia pe baza a ceea ce va amintiti si, daca va cere Ministerul documentele, sa motivati de ce nu le aveti.

  6. Mulțumesc de răspuns , avem viramentele , da . Copii nu avem după acele documente

  7. Exista posibilitatea sa declare mai mult decât ne-a făcut noua plăti? ” sa ne încarce? „

  8. ce suma ar trebui sa platesc la stat,la un venit de 30000 pe an.Mentionez ca am in tinere sotia si baietelul care a inceput scoala in septembrie.Multumesc.

  9. salut! de unde pot lua lista cu procentele deductibile la impozit?

  10. Buna ziua … care este valoarea pe copil la declaratia de impozit ?

  11. Bună ziua
    Sunt independent începând cu 1/01/2016
    Sì am 2 persoane ca edanti!
    Primesc salariile pentru toți trei în contul business și lunar le fac transferul!
    Întrebarea mea este :
    Impozitul îl plătesc la suma totală ( toate trei salariile ) ? Sau numai la ce mi rămâne în cont după plata lor ?
    Mulțumesc frumos pt răspuns

  12. cum pot sa verific mai exact daca am datorii la impozit si cat mai exact?????

  13. Bună ziua! Va rog,dați-mi mi nr dvs de tel. Va mulțumim. Sali Dana

  14. Cum pot sa aflu de cand e deschisa o societate ?

  15. Buna ziua,
    Rog daca se poate un raspuns?! La o valoare neta a venitului de 29 000euro cu statutul de independent cam care ar fi impozitul pe venit???
    Multumesc… o zi buna!!!

Lasă un răspuns

