Cum puteti munci legal in Belgia

Ca si cetatean roman, pentru a munci legal in Belgia, aveti 3 variante:

– cu statut de independent/societate: fie aveti un numar de TVA propriu, fie sunteti ajutorul unui independent, fie sunteti asociat activ sau pasiv intr-o sicietate;

– cu contract de munca;
De la 1 ianuarie 2014, permisul de munca nu mai este necesar. Asta NU inseamna ca nu mai aveti nevoie de diploma de BAC pentru a deveni independent, sunt doua chestii distincte! Pentru a munci cu contract de munca, trebuie sa va gasiti un angajator!

– in calitate de student, in cazul in care urmati studii.

64 comentarii to “Cum puteti munci legal in Belgia”

  1. Salut,imi puteti oferi informatii in cazul meu.P-u a obtine permisu de munca in Belgia la comuna mi se cere sa prezint si certificatul de casatorie apostilat.Sunt din Republica Moldova dar si cu cetatenie romana,as putea sa apostilez certificatul de casatorie moldovenesc la Chisinau prin mandatar si sa-l prezint sau e nevoie doar de cel romanesc apostilat la ambasada Belgiei in Romania.Mersi mult.

    • Buna ziua. Ideal ar fi sa il aveti pe cel romanesc, pentru ca cetatenia romana va da dreptul la permisul de munca. Daca vreti sa il apostilati pe acesta, cel mai usor ar fi sa va faceti drum in Romania, caci prin ambasada / consulat dureaza (din cate stiu eu).

    • Mersi mult p-u raspuns,dar as dori sa mai aflu daca ma adresez la ambasada Romaniei in Belgia reusesc sa apostilez certificatu de casatorie,spune-ti ca dureaza dar oare cit timp?

  2. Sunt studenta la ULB anul 1 master in orar decalat. As dori sa stiu cum este posibil sa obtin dreptul de munca ca si student si care sunt actele necesare si pasii ce trebuie urmati.
    Va multumesc anticipat.

  3. Buna,
    Se poate accepta varianta legala de prestari servicii intr-un domeniu de catre o firma sau pf(active in romania pe domeniul respectiv) iar facturarea sa se faca normal pe facturier si chitantier romanesc? Iar taxele si contabilitatea sa se tina in romania.

    • Mentionez ca am osibilitatea de a incheia un contract legal de munca dar nu am nici o intentie de a ma stabili in belgia pe o durata mai mare de un an iar domeniul respectiv(echitatie) presupune deplasari numeroase si repetate in spatiul UE.
      Ma gandeam daca ma pot folosi de firma sau pf ul deschise si functionale in ramanoa dar sa fiu si legal in acelasi timp fara a fi necesara schimbarea adresei etc.. ( angajatorii pot oferi si contract de munca normal cazare etc, dar nu as vrea sa ma complic, sau cum doresc eu este deja o complicatie?:-) multumesc!

    • Da, numai atentie mare la alte documente care trebuie intocmite.

  4. Buna ziua, ma poate ajuta cineva si pe mine cu ceva informatii privind apostilarea certificatului de casatorie si anume ; ce pasi ar trebui sa urmez, mentionez ca stau in regiunea flamanda si sotul meu lucreaza aici cu contract de munca si daca/cum as putea obtine un permis de munca. Multumesc

  5. Buna ziua ,am certificat de nastere model vechi,nu as putea obtine de la ambasada Romaniei in Belgia un certificat model european si apostilat?multumesc

  6. Buna ziua ma numesc Tandica Andreea si sunt an Belgia de trei luni am facut scoala de asistente medical generalist an Romania si as dori sa stiu ce acte am nevoie sa ma pot angaja aici si daca va trebuie sa le apostolez.Va multumesc

  7. Buna.as dori si eu sa stiu daca un independent poate angaja pe oricine sau doar rude.Va Multumesc!

  8. buna ziua.as dori sa-i spuneti va rog referitor la stabilirea in belgia.sotul este deja acolo si munceste independent,dorim sa mergem cu toata familia, certificatele de casatorie si de nastere a copiilor trebuie traduse,legalizate si apostilate sau numai apostilate originalele,unul din certificatele de nastere a cpiiilor este emis de ambasada rominiei in moldova va rog sa ma clarificati cum sa le pregatesc va multumesc

    • Ar trebui sa intrebe sotul la Comuna unde locuieste. Cel mai bine e sa le apostilati. Traduceri pot fi facute si aici in caz de nevoie.

  9. Buna seara,toata lumea cere pentru a te angaja Somaj ,pai si pana o sa putem scapa de acest somaj cum putem face sa ne angajam?? peste tot unde mergem somaj somaj ,este posibil a lua alocatia de somaj fara sa lucram apoi sa intram in somaj si a ne angaja dupa ?merci !!

    • Nu puteti beneficia de somaj daca nu ati fost angajata.

      • Si cum pot sa ma angazej daca nu am somaj? CE acte as putea sa imi fac?pentru ca daca ma duc sa ma angajez imi cere somaj si daca vreau sa ma bag in somaj trebuie sa ma angajez..deci in final trebuie sa astept sa se schimbe legea sau cum? Merci

      • Cei care va cer sa veniti din somaj, cer asta pentru ca au diverse avantaje financiare daca angajeaza someri inregistrati, NU e o conditie luata din lege, e o conditie a acelor angajatori. Trebuie doar sa gasiti pe cineva dispus sa va angajeze si fara sa fiti somera.

      • Buna seara Va fac tare mult răspunderii si mie ce se face sotul meu a lucrat aici an Belgia sase luni cu contract de munca comuna de la Zalzate la dat anexa 20 dupa sase luni cu pretextul ca Bruxelul nu le acceptat adresa aici an Belgia automat la expirat si contractul de munca poate lua somaj sau alceva daca nu are adresa ? Sau unde poate apela multumesc

  10. Sunt in Belgia de 1 an de zile.lucrez ca aidant pt tatal meu,care este independent.as vrea sa stiu cateva lucruri:
    Nu am bacalaureatul,pot fi independent daca tatal meu are diploma de bac?
    Care este salariul minim pt un aidant pe un an?
    Ce drepturi dar si ce obligatii am ca si aidant?ms

  11. Buna ziua ati putea sa imi lasati un numar de telefon am nevoie de o mana de ajutor

  12. Buna ziua! Locuiesc in Belgia de aproape un an, am 14 ani si momentan sunt într-o scoala unde învăț olandeză . As avea nevoie de câțiva bănuti pentru ca vreau sa merg la un curs de Limba franceza si unul de limba germana, astfel încât la 16 ani îmi va fi mai ușor sa mă angajez oriunde in Belgia. Întrebarea mea este ce as putea face acum, la 14 ani, pentru a face bani sa îmi plătesc respectivele cursuri? Știu ca trebuie sa ai 16 ani ca sa poti muncii dar mă gândeam ca poate angajează si ei prin restaurante sau ceva de genul…( sa cant într-un restaurant, sa servesc…orice) . Multumesc!

  13. Bună seara! Vreau sa precizez ca sunt in Belgia de 3 luni si încerc sa.mi caut de munca. Si practic nu ii înțeleg pe acesti oameni deloc deoarece au niste legi cam dure. Sunt de profesie make-up artist si imi doresc sa muncesc aici in domeniul acesta. Acum cv timp m.a cautat o doamnă a unui salon si mi.a propus sa muncesc cu ea in ideea ca eu as fi avut statutul de independenta. Dar cand a aflat ca nu il am s.a retras . Am citit cate cv despre acest statut si nu ma incanta. Este o idee buna sa devii independent numai ca sa le faci pe plac? am nevoie de un sfat de o indrumare.

  14. Buna ziua,
    am terminat anul trecut scoala postliceala sanitara.Sora mea traieste in Belgia de mai mutli ani si as vrea sa plec si eu cu familia.Spuneti-mi ,va rog, care ar fi pasii de urmat pt a putea lucra acolo ca si asistent medical.Adica daca trebuie sa iti gasesti tu pe cineva care sa te angajeze sau intai sa ai documente de sedere.
    Va multumesc anticipat.

    • Va trebui sa va echivalati diploma (care dureaza cam 6 luni) si intre timp sa va gasiti ceva de munca. Pana la echivalare aveti timp sa invatati cat mai bine franceza. Trebuie sa o stapaniti foarte bine. Mai puteti incerca pe la firme particulare care ofera ingrijire la domiciliu.

      • Buna ziua.
        Daca m-as duce in Belgia sa stau la sora mea (ea are acte de concubinaj cu un belgian) si ea mi-ar face actele, as putea sa fac cursuri de limba si intre timp sa-mi depun si actele pt. asistent medical?Adica daca trec mai mult de 3 luni pana mi se recunosc toate actele si pana as invata limba ar fi vreo problema?

      • Sa va ia in charge. Depuneti actele pt. anexa 19 si daca sunteti in charge-ul unei rude aveti sanse sa luati si cartea de rezidenta. Intre timp faceti demersurile pt. echivalarea diplomei.

      • Spuneti-mi,va rog, ce inseamna anexa 19?

  15. Spuneti-mi, va rog, ce inseamna anexa 19?

  16. Buna ziua,
    Puteti sa-mi spuneti care este denumirea pt. Ordinul Asistentilor Medicali in Belgia?Adica am citit ca pt a profesa ca si asistent medical trebuie sa te inscrii in acest Ordin (ca si in Romania) si sa obtii numarul INAMI.Oare acest numar se obtine la momentul in care iti accepta toate actele si ai achitata taxa de inscriere?
    Multumesc anticipat pt ajutor.

  17. Buna seara,am un prieten care lucreaza in constructii ca independent si are nevoie de ajutorul meu ,eu sunt deocamdata in romania,cu ce ma poate ajuta el? Am inteles ca exista ajutor de independent? Mai este necesar sa ma fac si eu independent sau cum se procedeaza pe cale legala?
    Multumesc.

  18. Buna seara
    Am si eu o intrebare ; sunt de 5 luni de zile in belgia si din septembrie urmezi cursurile SNT Nederlasds ca sa invati limba , pot sa obtin buletinul de belgia in aceasat situatie ?

  19. Salut, mi-am gasit loc de munca in Bruxelles intr-o firma de constructie si imi face contract de munca.Spuneti-mi va rog ce acte imi trebuie de la comuna pentru ami face contract de munca?

  20. Buna..te rog sa ma ajutat.. Eu sunt romana si vreau sa ma duc in pelgia sa lucrez.. Ce acte ma trebui Acolo ma duc de prima oara acolo si vreau sa caut de lucru dar sa fi legal .. Sunt casatoreta… Merci

    • Cititi Cum puteti munci legal in Belgia

      Ca si cetatean roman, pentru a munci legal in Belgia, aveti 3 variante:

      – cu statut de independent/societate: fie aveti un numar de TVA propriu, fie sunteti ajutorul unui independent, fie sunteti asociat activ sau pasiv intr-o sicietate;

      – cu contract de munca;
      De la 1 ianuarie 2014, permisul de munca nu mai este necesar. Asta NU inseamna ca nu mai aveti nevoie de diploma de BAC pentru a deveni independent, sunt doua chestii distincte! Pentru a munci cu contract de munca, trebuie sa va gasiti un angajator!

      Actele necesare pt a veni in Belgia sunt cerificatul de nastere, cel de casatorie si actele de studii. Asta pt a va inscribe la Comuna si la firmele de plasare a fortei de munca.

  21. buna sunt mihai si am si io intrebare curand ajung si io in belgia cineva ma cheama la munca si imi promite ca imi face carte de munca sau contract ect.cum recunosct contractu acesta sau ce trebuie facut ca este prima data cand ajung in belgia ma ajuta cineva va rog multumesc

  22. salut spuneti varog cum pot gasi pe cineva in bruxel pentru a ma ajuta cu actele,,, sunt asociat si am nevoe de cineva sa mearga cu mine la comuna dupacare la partena ca traducator contra plata;; ??

  23. buna.deci sotul este aydant al unui independent….daca incaseaza facturat pe luna 2300 de e…la sfarsitul anului cat ar avea de plata? nu stiu exact cum e cu aceste taxe. merci

  24. Buna ziua as avea si eu o intrebare?Am gasit un anunt pe OLX in care cineva cauta pe cineva care sa lucreze pentru un belgian la un hostel.Mie mi-e cam frica sa ma duc fara nici un contract(ea spune ca o sa-mi faca patronul acolo),Imi spuneti va rog cu ce acte ar trebui sa plec de aici ca sa pot lucra legal acolo?Ar putea patronul sa imi trimita contract de munca aici in Romanaia.Va rog sa ma ajutati cu un raspuns ?Cum as putea ajunge acolo ca sa pot lucra legal?Ma refer la acte,contract de munca?Multimesc mult,O zi frumoasa

  25. Buna ziua! Sotul meu lucreaza ca si asocial activ iar eu am acelasi statut insa doresc sa renunt la acest loc de munca. As dori sa ma ajutati cu un sfat despre cum ar fi ideal sa procedam in cazul in care eu voi ramane fara loc de munca. M-ar putea lua in intretinere daca este asociat activ sau ar trebui sa devina independent? in acest caz, eu ca si persoana in intretinere voi beneficia de avantajele legilor sociale in cazul in care de exemplu as ramane insarcinata? Pot avea avea aceeasi asigurare medicala si daca voi inceta sa muncesc dar voi continua sa o platesc? Multumesc pentru un raspuns!

  26. Buna ziua,

    In calitate de student am dreptul sa lucrez full time?

    Multumesc

Lasă un răspuns

