Cu ce va pot eu ajuta

Aveti nevoie de consiliere pentru obtinerea unui numar TVA belgian (independent sau societate)?

Aveti nevoie de consiliere ulterioara pentru a beneficia de anumite drepturi?

Nu stiti exact ce drepturi va confera plata asigurarilor sociale si medicale?

Aveti orice alte nedumeriri legate de statutul dumneavoastra in Belgia?

Contactati-ne si vom incerca sa va raspundem.

Atentie! NU intermediem gasirea unui loc de munca!

75 comentarii to “Cu ce va pot eu ajuta”

  1. deci o intrebare: pot lucra in Be fara permis de munca, dar ca independent?

  2. sunt aidant de un an . vreau sa ma fac independent dar nu am diploma de bac , ma puteti ajuta cu un nr de tel pt curs la acces de gestiune pt ca am sunat la Arthis dar incep cursurile doar din septembrie. multumesc

    • imi pare rau, dar nu am astfel de cunostinte. mai incercati in St-Joose, pe Rue Willems e o cladire inalta de 24 de etaje si in galerie se mai fac astfel de cursuri. dar nu am nr de tel.

  3. chiar trebuie certificatul meu de nastere apostilat? de ce? nu e deajuns ca am pasaportul, buletinul si certificatul de nastere fara apostila? la ce e necesar certificatul de nastere apostilat? merci!

    • Nick, nu e fac legile in tara asta. 🙂 unele comune il cer apostilat. de ceva vreme, toate il cer apostilat. este procedura lor si nu am avut curiozitatea sa intreb de ce. eu mi-am facut actele fara sa am apostila pe certificat… dupa cateva luni nu s-a mai acceptat asa.

  4. Iti multumesc pentru lamurire draga mea, uite ca m-ai salvat de la niste plimbari ca precis veneam cu certificatul de nastere neapostilat. merci, merci, merci! hai ca vad ca mi-am dat drumul la franceza 🙂

  5. Buna, am vrut doar sa spun – Multumesc mult pentru acest blog si sper ca veti continua sa publicati raspunsuri/articole si mai departe – ajutati nespus de mult pe toti cei ce vor sa vina in Belgia.

    O idee: din cite vad din 30 minute care am stat pe site :-), nu ati monetizat blogul: puteti sa faceti ceva bani prin publicitate pentru alti oameni/servicii/firme (de exemplu, contabili sau transport in Belgia – luati un comision pentru fiecare om trimis – cistiga toti :-)…

  6. salut daca am certificat de calificare si formare profesionala de de 6 luni de zile absolvit an anul1998 pe meseria de instalator pot sa primesc acces la meserie sau sa devin independent multumesc anticipat

  7. buna, am si eu o intrebare- cat este de bine sau de rau faptul ca cei de la zenito au uitat sa {deschida oarecum} nr de btw la administratie cred ca au omis pt ca contabilul mi-a spus ca nu pot sa platesc pe trimestrul trecut btw ca nu este activat, cei de la zento au spus ca dureaza un pic , cat este de grav ca nu pot sa platesc btw, primesc un fel de ¨^amenda^¨?

    • buna. nu este nici bine nici rau si nici vina celor de la zenito. trebuia verificat la administratia financiara la un moment dat… nu se intampla nimic, dar vei include si acest semestru la plata cand il vei plati pe urmatorul.

  8. buna. aveti cumva informatii despre un proiect de lege ce ar anula, incepand cu 2013, posibilitatea de a munci ca aidant si aociat?sunt independent si am un aidant deja inregistrat. multumesc

  9. monetan sunt aidant si vreau sa stiu daca se poate cam care este impozitul anual pe venit.este mai bine sa devin independent?am vreun avantaj?

    • impozitul este in functie de venit, nu e o suma fixa. contabilul va poate spune exact cat aveti de plata.
      pentru a deveni independent aveti nevoie de diploma de bac sau de facultate. avantaje nu sunt, doar ca detineti controlul…

  10. vreau sa lucrez ca indepedent in belgia, ma incurca diploma de bac pt ca e obtinuta in 2009?

  11. am bac-ul din 2002 si licenta ma pot face independent?

  12. cum pot sa aflu eu daca contabilul depune la timp declaratiile de venit

  13. buna ziua
    am acte de independent in germania in domeniul curateniei , si doresc sa stiu daca pot munci in belgia cu aceste acte, sau trebuie sa mai fac alte acte? stau aproape de granita cu belgia .

  14. salut….as vrea sa stiu ceva daca se poate…lucrez cu concubina mea la fratele ei ca asociati la firma….si daca o scot pe ea si pe copilul meu de la ucm mai poate lucra ca independenta la firma legal?ms fr….

    • la UCM platiti asigurari sociale (pensii, somaj etc.), deci pentru copil nu platiti nimic.
      in al doilea rand, atata vreme cat ea e asociat intr-o societate/independent, este obligatory plata asigurarilor sociale.

  15. am 23 de ani , am diploma de bac din 2009 , liceu terminat la zi, am si facultate dar nu am liceenta data;;; Pot obtine nr de TVA ca independent ? si ce acte imi sunt necesare si daca trebuiesc traduse, legalizate si apostilate ? Multumesc anticipat

  16. Diploma mea de bac este din 2003…ce problema as putea avea pentru a devenii independent?
    Mersi!

  17. buna lucrez ca independent in belgia si sant aici cu sotia si 3 copii sotia nu lucreaza eu castig cam 4000 pe luna a mi poti spune cam cat procentual am de platit impozit la safrsit de an nu prea am cheltuieli ce baga pe firma

    • contabilul va poate face acest calcul. depinde de multi factori… inclusiv de varsta copiilor etc.

      • varsta copiilor e cel mai mic are 1 luna nascut aici 3 ani si cel mare are 5 contabilul meu e un pic cam pe dinafara sau e foarte ocupat am sal schimb dar pt un somn mai linistit intre timp as dori sa stiu daca am de platit mai mult de 30% pe an avand in vedere ca nu am multe cheltuieli multumesc pt raspuns

  18. buna , am absolvit in Romania facultatea de psihologie si sociologie profil asistent social,locuiesc in Belgia de mai bine de un an si as vrea sa stiu daca pot face ceva cu diploma mea si unde ma pot adresa pentru a-mi echivala diploma.Belgia zona Zeebrugge

  19. buna,am si eu o problema foarte mare dupa o perioada lunga miam gasit de munka la o firma,dar nu ma pot angaja numai ca si independent,miau cerut nr de tva,eu nu am,mam inscris la partena dar ei dupa ce miau terminat dosarul si am dat toate actele necesare mau sunat si au zis ca nr meu national a expirat si nu ma gasesc in baza de date,acesta pt in 2012 mam inscris odata la comuna respectiva dupa care eu din problema grave familiare a trebuit sa ma rentorc in ro si acuma nu mai stiu absolut nimic ce sa fac va rog sa ma ajutati,,trebe sa fac neaparat ceva ca daca nu risc sa pierd un contract de munka pe 1 an,,asta e nr meu 0489844494 anticipat

  20. buna seara, lucrez ca angajat la o firma in belgia si as dori sa i.mi aduc sotia si copii aici. mentionez ca nu sunt casatori legal si copii au 6 si 5 ani i-mi puteti spune va rog de ce as avea nevoie pt a primi alocatia copiilor aici si daca sotia mea poate sa ia social avand in vedere ca copii sunt mici si nu am cu cine sa-i las. as dori daca se poate sa-mi spuneti pas cu pas de ce as avea nevoie si unde trebuie sa merg. multumesc

    • Buna seara. In primul rand, la 5 si 6 ani copiii nu sunt mici, trebuie dati la scoala pentru ca sistemul din Belgia difera de cel romanesc. Si trebuie sa invete franceza.
      Deci, in conditiile astea mai greu cu ajutorul, mai ales ca riscati expulzarea din Belgia pentru ca nu aveti mijloace sa va intretineti.

  21. buna ziua nu stiu exact ce inseamna asociat cativ

  22. Buna Ziua,
    Am o oferta de loc de munca in Antwerp si ca independent mi se ofera un salariu iar daca ma platesc ei e altceva mult mai mic.Cam cat ar trebui sa platesc taxe -asa la modul general – si aceste taxe platite mi le pot recupera cand parasesc Belgia?

    Va multumesc

  23. salut.. mia deschis firma partena la zenito pe 1 luna asta si acum vreau sa o inchid definitiv ,,am niste probleme in tara cum ar trebui sa procedez ? multumesc

  24. am fost la zenito cu patronul firmei si mia inchis partena,,dar pentru 7 zile mi-a spus ca trebuie sa platesc un semestru de 3 luni. eu sunt in tara se intampla ceva daca nu o pot achita ? multumesc MM

  25. Buna ,
    As dori sa stiu ce documente sunt necesare pt echivalarea diplomelor de licenta si master in Belgia. Mentionez ca sunt economist. Multumesc!

  26. Buna, Te rog sa ma ajuti cu cateva informatii si pe mine. Vreau sa emigrez in Belgia cu familia in aprilie-mai anul acesta. Sunt casatorita cu un cetatean camerunez care are permis de sedere in Ro, si avem un bebelus de 9 luni. Ce acte sunt necesare pentru inregistrare? Care este procedura pas cu pas o data ajunsa acolo, sa obtin permis de sedere pentru mai mult de 3 luni. Ulterior sa vina si sotul sa facem reintregirea familiei. Pentru bebelus cum pot obtine o asigurare medicala in caz ca vom avea nevoie de servicii medicale? Pentru a inchiria un apartament ce anume e nevoie? Si daca mai sunt si alte detalii ce nu e-am mentionat aici, si consideri ca imi vor fi de ajutor, te rog sa mi le dai.
    Multumesc!

  27. la cat timp vine nr de tva dupa ce daschizi actele de independent,?

    • De la depunerea dosarului COMPLET, poate dura de la o saptamana la 3 saptamani. Depinde de mai multi factori, cum ar fi: cine e titularul diplomei de BAC, pentru ce activitati optati,pana se verifica autenticitatea si legalitatea actelor persoanei care va ajuta cu diploma si inca multe altele.

  28. buna ziua am o intrebare as vrea sa ma fac independent pe diploma unui unchi de gradu 1 dar el este in tara daca se poate fara ca el sa fie aici sa semneze?

  29. Buna seara. Am o intrebare si as dori,daca puteti sa ma ajutati. Sotul meu a plecat in luna august a.c. in belgia pt a munci in constructii. Si-a facut actele si este aidant la fratele lui care este independent. El de fapt, a muncit juma de luna din august si acum la sfarsitul lunii octombrie vrea sa se intoarca in tara. Deci el a prins cate jumatate din trimestrul 3 si trimestrul 4. Cat trebuie el sa platesca taxele trimestriale la zenito? Pentru un trimestru intreg sau se face calcululvin functie de cati bani a luat? Imi iertati stangacia in exprimare,dar sper ca m-ati inteles. Ma intereseaza taxele alea. Va multumesc mult

    • Sotul dvs sa mearga la Zenito, sa le explice situatia si samentioneze ca vrea sa revina in Romania. Sa ceara dispensa, dar avand in vedere ca a lucrat un trimesctru intreg, pt. acea perioada trebuie sa plateasca cotizatiile sociale. NEAPARAT sa comunice incetarea statutului de aident, altfel o sa-i vina in continuare facturi.

  30. As dori sa stiu ce pot face in cazul meu .pentruca am o datorie in belgia si nu pot primi alocatie la baiatul meu care este nascut in belgia am luat alocatie 10luni apoi am venit in romania si am facut demersurile dar 2 ani si jumate nici un raspuns? Ce pot face ka baiatul meu sa primeasca ?

  31. Un aidant poate lua pe cineva in charge?

  32. Bună seara. Am fost aidant pana în 2014. Am mers și am semnat la partena,iar acum sunt independent.am fost sunat de fostul independent ca s-a dus la partena și a dorit sa-mi desființeze actele. Se poate?
    Va rog un răspuns. Mulțumesc.

  33. Buna ziua! Eu si fata mea suntem de un an in Belgia si am contract de munca.Fata e minora si as dori sa stiu daca pot sa ii opresc alocatia din tara,fara a ma duce personal.Multumesc anticipat!

  34. Buna seara tuturor,vreau sa stiu si eu un raspuns la o intrebare. Eu lucrez la o firma de constructie si nu am platit zenito si daca nu platesc se duce factura la firma sau cum ?

  35. Buna, sunt inginer constructor si as dori sa imi vand accesele la mesrii, care ar fi pretul corect pentru acestea?

  36. Buna , as vrea sa stiu care sunt actele necesare pentru a fi luat in charger , in belgia ? In afara de act de identitate si certificat de casatorie apostilat .. multumesc

  37. Buna ziua sunt edant si sotia urmeaza sa nasca eu ca edant am dreptu la alocatie pt copil ce beneficii am ca fiind edant va multumesc pt orice raspuns ! O zi buna

Lasă un răspuns

